Sekcja Dziennikarsko-Rozrywkowa FaMa.pl
-rozwijanie zainteresowań ucznia,
-poszerzanie oferty edukacyjnej szkoły,
-pogłębianie umiejętności polonistycznych kształconych na lekcjach oraz w ramach ścieżek edukacyjnych.
-rozwijanie zdolności organizacyjnych, kreatywnego myślenia oraz mobilności
CELE GŁÓWNE
– Przygotowywanie materiałów na stronę internetową szkoły
– Wspieranie i rozwój zainteresowań uczniów
– Wskazywanie twórczych sposobów wykorzystywania czasu wolnego
– Promowanie szkoły
– Współpraca z SU – – –
CELE SZCZEGÓŁOWE
• Kształcenie umiejętności zdobywania, wykorzystywania i przekształcania informacji.
• Szerzenie zainteresowania tematyką dziennikarską.
• Zaangażowanie w aktualne wydarzenia, problemy, tematy związane z życiem szkoły
• Doskonalenie umiejętności redagowania dziennikarskich form wypowiedzi.
• Promowanie młodych talentów.
• Relacje z wydarzeń szkolnych.
• Zaangażowanie w problematykę środowiska lokalnego – np. poprzez poruszanie problemów ekologicznych, zdrowotnych, społecznych.
• Przeciwdziałanie patologiom społecznym i zachęcanie do prowadzenia zdrowego stylu życia.
• Uczestniczenie w życiu szkoły, współtworzenie atmosfery w szkole.
• Wyszukiwanie informacji w różnych źródłach.
• Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych.
• Nauka twórczego krytykowania i twórczego rozwiązywania problemów.
• Umiejętność współpracy w grupie, pozytywna konkurencja
• Stwarzanie warunków do poznawania ciekawych ludzi.
• Poszerzanie zakresu umiejętności i wiadomości zdobywanych na lekcjach.
W ZAKRESIE ROZWOJU OSOBOWOŚCI UCZNIA
• Motywowanie do zwiększonego wysiłku intelektualnego.
• Kształcenie wrażliwości na słowo pisane i mówione.
• Wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.
• Kształcenie postaw: rzetelności, odpowiedzialności za słowo, odpowiedzialności za siebie i innych, otwarcia na potrzeby innych, empatii, , tolerancji i szacunku dla poglądów innych ludzi, profesjonalizmu.
• Przygotowywanie do świadomego uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym.
• Umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach.
• Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
• Nabywanie pewności siebie.
• Kształcenie umiejętności wnikliwej obserwacji środowiska (szkolnego, lokalnego, rówieśniczego itp.).
• Umiejętność dostrzegania problemów wymagających uwagi dziennikarza.
• Kształtowanie umiejętności organizacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia.
FORMA PRACY:
• indywidualna, podczas samodzielnego zbierania materiałów i przygotowywania materiałów na stronę www
• grupowa- narady redakcyjne
METODY:
• reportaż
• wywiad
• sprawozdanie
• felieton
• notatka
• wzmianka
• komentarz
Zainicjowanie działalności Sekcji Dziennikarsko-Rozrywkowej, kreowanej i dynamizowanej przez młodzież, to z pewnością dobry pomysł na wzbogacanie procesu dydaktyczno – wychowawczego szkoły. Zajęcia o takim charakterze dają płaszczyznę do korelacji między różnymi przedmiotami: językiem polskim, informatyką, wiedzą o społeczeństwie czy wiedzą o kulturze. Jest to również możliwość pokazania swoich uzdolnień, rozwijania ich i wykorzystywania jako alternatywną formę twórczego spędzania wolnego czasu. Forma działalności sekcji z pewnością rozwija postawę poszukującą, rozbudzają ciekawość wobec świata i człowieka oraz daje możliwość wykorzystania własnych pomysłów w inicjatywach podejmowanych przez szkołę.
Zakres działań sekcji oraz bieżące informacje znajdują się w panelu MENU: „Okiem ucznia FaMa.pl”.
Opiekun
mgr Marta Falkowska