Wycieczka uczniów klas pożarniczych do Łomnicy

Po ciężkiej walce o jak najlepsze wyniki na koniec roku szkolnego, w ramach odprężenia umysłowego, my – uczniowie klas pożarniczych XVI LO wraz z opiekunami: Małgorzatą Madeja-Bychawską i Piotrem Wójcikiem – wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę w Beskid Sądecki. Po szybkiej podróży pociągiem, przeszliśmy pieszo ok 2 km do schroniska, gdzie po

rozpakowaniu bagaży i krótkim odpoczynku stawiliśmy czoła większemu wyzwaniu. Czekał na nas niebieski i żółty szlak, ponad 6 godzin morderczej nieraz walki z upałem, własnymi słabościami, kamienistym podłożem, żmijami i wściekłymi muchami. Po szczęśliwym dotarciu na Halę Łabowską, niemniej radosnym zejściu na dół, kiełbaski smakowały wyjątkowo niecodziennie. Następnego dnia, po wspólnie przygotowanym (i samodzielnie zjedzonym) śniadaniu, wyruszyliśmy na podbój Piwnicznej. Po krótkim spacerku wokół uroczego Rynku, dotarliśmy do pijalni wód mineralnych, gdzie najsmaczniejsze okazały się lody, co odważniejsi zrobili sobie zapasy wysokozmineralizowanej i nie za bardzo smacznej wody, która jest tu towarem eksportowym.

Dość zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wycieczki, wróciliśmy niezbyt chętnie do własnych 4 kątów z nadzieją, że jeszcze kiedyś przeżyjemy podobną przygodę.