Samorząd uczniowski informuje o wyborach do Młodzieżowej Rady Miejskiej

Zgodnie ze statutem Młodzieżowej Rady Miejskiej w Tarnowie z dnia 24 maja 2007r., w tym roku szkolnym przypadają wybory do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Tarnowie. Piąta kadencja przypada na lata 2015/2017r.

§ 5. 3. Wybory elektorów oraz radnych zarządza Przewodniczący Rady mijającej kadencji zawiadamiając o terminie wyborów samorządy szkolne. W przypadku braku funkcjonującej Rady wybory zarządza Dyrektor Pałacu Młodzieży w Tarnowie.

§ 6. 2. Wybory elektorów przeprowadza samorząd danej szkoły, co dwa lata, w terminie do 15 października danego roku.

O wynikach wyborów elektorów samorząd szkolny zawiadamia Dyrektora Pałacu Młodzieży w terminie do dwóch tygodni od daty przeprowadzenia wyborów, nie później jednak niż do 21 października.

Ustala się następujące zasady przeprowadzania wyborów w szkołach:

I etap:

-Miasto Tarnów dzieli się na okręgi wyborcze, którymi są gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne.

-Wybory elektorów w okręgu wyborczym (szkole) przeprowadzi Samorząd Szkolny w terminie do 10.2015r.

-O wynikach wyborów elektorów należy powiadomić Dyrektora Pałacu Młodzieży w terminie do dnia 10.2015r. dokumenty należy złożyć w sekretariacie PM czynnym pon.- pt. w godzinach 8.00-18.00

-Liczbę elektorów w okręgu wyborczym (szkole) ustala się w ten sposób, że liczbę uczniów danej szkoły dzieli się przez 200 a otrzymany wynik zaokrągla się w górę.

II etap

-Wybory Radnych odbędą się w dniu 10. 2015 r. w Pałacu Młodzieży w Tarnowie.

-Kandydatem na elektora może być każdy uczeń gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej w Tarnowie.

-Każdy kandydat na elektora powinien posiadać opinię od wychowawcy klasy oraz pedagoga szkolnego.

-Każdy kandydat na elektora powinien uzyskać zgodę prawnych opiekunów na udział w wyborach.

-Każdy kandydat na elektora powinien przesłać na adres: mrmtarnow2@gmail.com list motywacyjny oraz zdjęcie w osobnym pliku JPG w terminie do dnia 10.2015r.

Wszystkie informacje i formularze zostaną przesłane na pocztę elektroniczną szkoły oraz znajdą się na stronie Pałacu Młodzieży pm.tarnow.pl w zakładce Młodzieżowa Rada Miejska wybory.

Wszelkich informacji udziela opiekun SRU Murczek-Zegar.

Skip to content