Matematyka Reaktywacja
Projekt „Opracowanie i wdrożenie kursu wyrównawczego z matematyki z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych” jest realizowany pod hasłem „Matematyka Reaktywacja” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III „Wysoka jakość systemu oświaty” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest realizowany przez zespół doświadczonych pracowników naukowo-dydaktycznych Instytutu Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej.
Matematyka należy do tych dziedzin wiedzy, gdzie kluczowym czynnikiem efektywności i postępów w nauce jest rozwiązywanie dużej liczby zadań przez uczącego się. Od dawna wiadomo, że nie można nauczyć się matematyki poprzez lekturę podręczników i studiowanie rozwiązanych przykładów. W pewnym momencie uczący się musi „wziąć sprawy w swoje ręce”. Z uczeniem się matematyki jest trochę tak, jak z uczeniem się gry na instrumencie muzycznym. Możemy długo przyglądać się, jak to się robi, możemy zapoznać się z zapisem nutowym i zasadami gry. Możemy stojąc z boku patrzeć i słuchać, jak to robi zawodowy muzyk. Jednak dopóki sami nie zasiądziemy do instrumentu i nie zaczniemy sami ćwiczyć, dopóki nie przekonamy się na własnej skórze, gdzie leżą trudności, dopóki nie popełnimy i nie będziemy poprawiać nieuniknionych w trakcie nauki błędów – nie nauczymy się na tym instrumencie grać.
Matematyka Reaktywacja jest głęboko przemyślanym systemem wspomagania nauczania, w którym zaawansowane technologie są ściśle połączone z aktywnym udziałem nauczycieli i uczniów w całym procesie nauczania. Uczestniczący w projekcie uczniowie otrzymają do dyspozycji nieograniczony dostęp do ogromnej liczby dynamicznych interaktywnych ćwiczeń i testów z całego zakresu matematyki objętej programem nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych – zarówno na poziomie podstawowym, jak rozszerzonym. Materiały wykładowe i ćwiczenia przeplatają się ze sobą w przemyślany sposób, tak aby poznając nowe zagadnienie lub metodę uczeń mógł natychmiast przystąpić do „samodzielnej gry na instrumencie”.
Strona internetowa projektu: http://www.matematyka-reaktywacja.pl/glowna.jsp